DPG Media neemt Kidsweek en Samsam over van Sijthoff Media

Nieuws

28 oktober 2022
Business

DPG Media neemt Kidsweek en Samsam over van Sijthoff Media

Uitgeverij DPG Media neemt per 1 december de titels ‘Kidsweek’ en ‘Samsam’ over van Slijthoff Media. Daarmee breidt DPG Media haar kidsportfolio uit dat nu bestaat uit Donald Duck, Tina en ZoZitDat. Sijthoff Media verkoopt de kindertitels per 1 december aan DPG Media om zich te focussen op het b2b-segment.

“Ik kijk met veel enthousiasme uit naar de toevoeging van Kidsweek en Samsam aan ons kidsportfolio. Hiermee kunnen we nog beter onze ambitie vervullen om het leesplezier onder de jongere generatie te vergroten. Ik zie veel potentieel om met dit mooie portfolio verder te groeien”, zegt Joyce Nieuwenhuijs, Directeur Magazines DPG Media.

“Met de titels Kidsweek en Samsam stond uitgeverij Young & Connected aan de wieg van Sijthoff Media. Maar de afgelopen jaren zijn wij vooral gegroeid binnen het zakelijke segment. De afgelopen zes overnames betroffen allemaal acquisities binnen het B2B-segment, wat voor de toekomst onze focus zal zijn. Met bekende merken als Business Insider, Adformatie en Binnenlands Bestuur zijn we bovendien qua bereik uitgegroeid tot één van de grootste B2B-mediabedrijven in Nederland’, reageert Willem Sijthoff, CEO van Sijthoff Media.”

Hoofdredacteur Henrike van Gelder: ‘Ik ben blij dat we met DPG Media een nieuwe eigenaar hebben gevonden die alles in huis heeft om van de journalistieke titels Kidsweek en Samsam een nog groter succes te maken.’

Bron: Villamedia

Lees ook het nieuws over andere Campus-gerelateerde onderwerpen

Meer nieuws