De publieke omroep komt met een vervolg op de campagne ‘De plek van ons allemaal’, die eind vorig jaar breed werd uitgezonden. In de nieuwe campagne staat wederom centraal hoe de publieke omroep een vaste waarde vormt voor iedereen in Nederland – toen, nu én in de toekomst.
De campagne is opgebouwd uit een reeks herkenbare en bepalende fragmenten van publieke televisie- en radioprogramma’s. Daarmee is het niet alleen een feest van herkenning, maar ook een krachtige onderstreping van de maatschappelijke en culturele betekenis van de publieke omroep.
Nieuw onderdeel van deze tweede campagne is een online variant, gericht op een jonger publiek. Deze wordt verspreid via de platforms waar jongeren zich bevinden, met content die aansluit bij hun kijk- en luistergedrag.
Met De plek van ons allemaal wil de publieke omroep het profiel van het unieke pluriforme bestel en de waarde van onafhankelijke journalistiek in Nederland verder aanscherpen. De campagne is ontwikkeld door de NPO in samenwerking met alle dertien publieke omroepen en creatief bureau D8.
Bekijk de campagne en lees meer op de website van de NPO.