Informatie
- 22 november
- Beeld & Geluid Hilversum
- 13:30 - 14:30 uur
- Gratis
Op 22 november lanceert Deloitte het Future of News rapport: Hoe ziet de wereld van nieuws eruit in 2030? De Deloitte Impact Foundation zet de capaciteiten van Deloitte in voor de samenleving en verkende voor dit project het potentiële nieuwslandschap in 2030.
Kunnen we er zeker van zijn dat het nieuws dat we consumeren waar is? Of is het nep? Of is het een kwestie van mening? Aangezien technologische vooruitgang het gemakkelijker en goedkoper maakt om tekst, beeld, audio en video te creëren en te verspreiden, maken velen zich zorgen over de impact van verkeerde informatie, desinformatie en berichtgeving over valse berichten op onze medeburgers, ons politieke systeem en de geloofwaardigheid en levensvatbaarheid van traditionele nieuwszenders.
Het Deloitte projectteam ging met meer dan dertig nieuws- en media-experts in gesprek (variërend van tech startups, onderzoeksinstellingen, omroepen, non-profitorganisaties in de journalistiek en deskundigengroepen van de Europese Commissie) om de krachten te identificeren, te definiëren en te beoordelen die de toekomst van nieuws bepalen en vier mogelijke scenario’s voor 2030. Op 22 november aanstaande zullen wij dit rapport presenteren in Beeld & Geluid.
Programma
13:00 uur: Inloop met koffie & thee
13:30 – 14:30 uur: Tafelgesprek met leden van het projectteam en externe nieuwsexperts
14:30 uur: Napraten met koffie & thee
Aanmelden
De sessie Future of News is fysiek en online bij te wonen:
- Meld je hier aan voor de fysieke bijeenkomst in Beeld & Geluid.
- Meld je hier aan voor de online bijeenkomst via een livestream.
Future of News wordt georganiseerd door Deloitte
Future of News is onderdeel van de Dutch Media Day op dinsdag 22 november in Beeld & Geluid. Dutch Media Day wordt georganiseerd door Media Perspectives.