Gravity Media lanceert wereldwijd merk na fusie met EMG

Nieuws

21 juli 2025
Innovation

Gravity Media lanceert wereldwijd merk na fusie met EMG

Na een succesvolle integratie van de bedrijven EMG en Gravity Media presenteren de organisaties zich voortaan wereldwijd onder één gezamenlijke naam: Gravity Media. Daarmee zetten zij een volgende stap als internationale speler op het gebied van productie, content en mediafaciliteiten.

Met de rebranding wil Gravity Media zich nog duidelijker positioneren als innovatieve partner voor grote evenementen, broadcasters en productiehuizen wereldwijd. De naam is nieuw, maar de ambities zijn vertrouwd groot: creatieve en technologische topkwaliteit leveren op elk continent.

John Newton, Executive Chairman en CEO van Gravity Media, noemt het moment historisch. “We transformeren naar de toekomst. Als één merk brengen we onze kracht en expertise samen. Met nieuwe energie, maar met dezelfde toewijding aan onze mensen, klanten en het vertellen van de beste verhalen.”

Wereldwijde speler met lokale expertise

De rebranding is een antwoord op de snel veranderende wereld van broadcasting, productie en live-evenementen. Volgens Newton vraagt die dynamiek om een betrouwbare, innovatieve en efficiënte speler. “Met het nieuwe Gravity Media bieden we wereldwijd één gezicht, met lokale expertise. Zo kunnen we overal ter wereld maximale waarde leveren.”

Hoewel de meeste merken onder Gravity Media worden samengebracht, blijven een aantal gespecialiseerde labels bestaan, zoals Boost Graphics, Gravity House, Livetools Technology, Origins Digital, Motionmakers en Wall On Media. Deze submerken blijven opereren onder de paraplu van Gravity Media Group vanwege hun specifieke marktwaarde.

Actief op 37 locaties, aanwezig bij de grootste events

Gravity Media levert wereldwijd technologie, productie- en postproductieoplossingen voor onder meer de FIFA World Cup, Premier League, Eurovision Song Contest, B&B Vol Liefde, UEFA Champions League, Expeditie Robinson, UEFA EURO en de Tour de France.

Het bedrijf is actief op 37 locaties in 11 landen, beschikt over meer dan 100 regiewagens en 30 studio- en productiefaciliteiten verspreid over het Verenigd Koninkrijk, Europa, het Midden-Oosten, de VS en Australië.

Newton besluit: “Ons nieuwe merk symboliseert wie we zijn en waar we voor staan. Onze passie voor beeld, geluid en storytelling is onveranderd. We helpen onze klanten momenten creëren die mensen raken, onthouden en delen. Dat is, en blijft, Gravity Media.”

Foto: EMG

Lees ook het nieuws over andere Campus-gerelateerde onderwerpen

Meer nieuws