Stagekenmerken
- Bij: VPRO
- Vanaf: 26-01-2026
- Duurt: Meer dan 3 maanden
- Voor: 32 uur per week
- Soort stage: Marketing en Communicatie
- Opleidingsniveau: MBO
- Vergoeding: € 490,20 bruto per maand bij fulltime stage
- Afstudeeropdracht: Mogelijk
Werken bij de meest uitgesproken mediaorganisatie van Nederland? Dít is je kans.
De VPRO zoekt een stagiair interne en corporate communicatie.
In deze veelzijdige en zelfstandige stage draai jij binnen ons gezellige team volwaardig mee op de afdeling Publiek Marketing.
Je focus ligt daarbij op de interne communicatie binnen onze club, maar we nemen je ook mee in onze corporate communicatie.
Je houdt je bezig met verschillende communicatiewerkzaamheden. Denk hierbij aan: schrijven wekelijkse interne nieuwsbrief collega’s interviewen en publiceren redacteur intranet productie-assistentie interne meetings en feesten assisteren bij externe events (denk aan festivals en premières) (mee)schrijven (pers)berichten coördinatie interne promotie mediamonitoring
De VPRO maakt breinvoer: verhalen die steeds verrassen en je áltijd scherp houden. Of je gewoon even laten lachen. Met programma’s zoals Taarten van Babel, VPRO Zomergasten, 3voor12, Wilde buren, de 100 dagen-reeks, diverse reisseries, 2Docs en 3Labs laten wij zien wat er in de wereld gebeurt. We zijn een creatieve, crossmediale publieke omroep die onderzoekt wat er in de wereld gebeurt. Door met onze programma’s verdieping te geven, unieke invalshoeken te kiezen, andere onderwerpen op de kaart te zetten en nieuwe inzichten te laten zien, dragen we bij aan het vormen van ideeën en meningen. We maken programma’s en content voor mensen die een positieve draai aan de wereld willen geven. We streven naar een organisatie die de kracht van de diversiteit van medewerkers optimaal inzet om mooie verhalen en nieuwe perspectieven te bieden.
Een afwisselende leerzame stage op de leukste afdeling van de VPRO.
De professionals van Publiek Marketing begeleiden je in deze dynamische en uitdagende functie, maar je moet zeker ook zelfstandig kunnen werken.
We vinden het leuk als je jezelf ontwikkelt. Je krijgt de kans om eigen initiatieven te ontplooien en je bouwt een mooi netwerk op binnen de mediawereld.
Daarnaast is er ruimte om eventueel je eigen onderzoek te doen.
Goed om te weten: onze koffie halen wij gewoon zelf ;-).