Stagiair Marketing Insights bij RTL (Ad Alliance) – februari

Stagiair Marketing Insights bij RTL (Ad Alliance) – februari

Direct soliciteren
Stagekenmerken
  • Bij: RTL
  • Vanaf: 01-02-2023
  • Duurt: Meer dan 3 maanden
  • Voor: 32 uur per week
  • Soort stage: Marketing en Communicatie
  • Opleidingsniveau: HBO/WO
  • Vergoeding: € 350,- bruto bij fulltime stage
  • Afstudeeropdracht: Mogelijk

Ben jij geïnteresseerd in trends en ontwikkelingen in de mediawereld?? Wil jij aan de slag met kijkcijfers van TV-programma’s, evaluaties van reclamecampagnes (TV en online), nieuwsbrieven, presentaties en analyses voor grote adverteerders en merken? Ben jij analytisch, heb jij commercieel inzicht en affiniteit met (online) media?

Dan hebben wij per januari /februari 2023 op de afdeling Marketing Insights & Research een leuke en afwisselende stageplaats voor een enthousiaste stagiair die van alles wil leren over het mediavak.

Je ondersteunt de afdeling Marketing Insights & Research bij het maken van presentaties, analyses, evaluaties en dashboards over/van programma's, zenders, adverteerders en branches. Je denkt na over de juiste verkoopargumentatie voor onze sales-collega's en komt pro-actief met insights.

We zijn op zoek naar een stagiair die met name ondersteuning kan bieden op het gebied van TV en online. Je moet goed kunnen werken met Excel en Powerpoint, nauwkeurig en analytisch zijn en het leuk vinden om met cijfers te werken. 

Waarvan ken jij RTL? Van onze tv-zenders of via een van onze digitale platformen? Je checkt het laatste nieuws via RTL Nieuws en weet of het gaat regenen of voorlopig droog blijft via Buienradar, samen The Voice kijken of relaxen met een serie op Videoland. Mensen weten onze tv-zenders feilloos te vinden op hun afstandsbediening en met Videoland, RTL XL, Buienradar, vloggers en bloggers op YouTube zijn we uitgegroeid tot de grootste lokale online speler. Door al deze activiteiten ben je verbonden met ons, RTL Nederland. Bij RTL werken we elke dag keihard om het beste entertainment te maken en HET gesprek van de dag te zijn. Of je nou thuis bent, onderweg naar je werk of in de kroeg met vrienden, ons doel is om je te voorzien van relevante verhalen die er toe doen en jouw nieuwsgierigheid prikkelen en voeden. En dat doen we het liefst met jong, aanstormend talent.

De afdeling Marketing Insights & Research bestaat uit een team van 12 enthousiaste collega’s. Er wordt hard gewerkt binnen een informele en gezellige werksfeer. De afdeling Marketing Insights & Research is onderdeel van de overkoepelende afdeling Marketing Intelligence & Operations bij Ad Alliance, het saleshuis van RTL. 

Stagekenmerken
  • Bij: RTL
  • Vanaf: 01-02-2023
  • Duurt: Meer dan 3 maanden
  • Voor: 32 uur per week
  • Soort stage: Marketing en Communicatie
  • Opleidingsniveau: HBO/WO
  • Vergoeding: € 350,- bruto bij fulltime stage
  • Afstudeeropdracht: Mogelijk