Stagekenmerken
- Bij: RTL
- Vanaf: 01-02-2024
- Duurt: Meer dan 3 maanden
- Voor: 32 uur per week
- Soort stage: Marketing en Communicatie
- Opleidingsniveau: HBO
- Vergoeding: € 400,- bruto bij fulltime stage
- Afstudeeropdracht: Niet mogelijk
Ben jij geïnteresseerd in trends en ontwikkelingen in de mediawereld?? Wil jij aan de slag met kijkcijfers van TV-programma’s, evaluaties van reclamecampagnes (TV en online), branche-analyses, het maken van presentaties/factsheets en het verzamelen van insights voor en over adverteerders en merken? Ben jij analytisch, nauwkeurig, heb jij commercieel inzicht en affiniteit met (online) media en advertising?
Dan hebben wij per februari 2024 op de afdeling Marketing Insights Research een leuke en afwisselende stageplaats voor een enthousiaste stagiair die van alles wil leren over het mediavak.
Je ondersteunt de afdeling Marketing Insights Research bij het maken van presentaties, (kijkcijfer)analyses, bereiksindicaties, campagne-evaluaties en dashboards over programma’s, zenders, adverteerders en branches. Je denkt na over de juiste verkoopargumentatie voor onze sales-collega’s en komt proactief met insights.
We zijn op zoek naar een pro-actieve, ondernemende stagiair die met name ondersteuning kan bieden op het gebied van TV en online. Je moet goed kunnen werken met Excel en Powerpoint, nauwkeurig en analytisch zijn en het leuk vinden om met cijfers en data te werken.
Waarvan ken jij RTL? Van onze tv-zenders of via een van onze digitale platformen? Je checkt het laatste nieuws via RTL Nieuws en weet of het gaat regenen of voorlopig droog blijft via Buienradar, samen The Masked Singer kijken of relaxen met een serie op Videoland. Mensen weten onze tv-zenders feilloos te vinden op hun afstandsbediening en met Videoland, RTL XL, Buienradar, vloggers en bloggers op YouTube zijn we uitgegroeid tot de grootste lokale online speler.
Ad Alliance is het saleshuis van RTL en partners zoals Paramount, The Walt Disney Company en Warner Bros. Discovery. Ad Alliance is dé ontmoetingsplek voor sterke mediaspelers. Samenwerking is daarbij het uitgangspunt: samen met adverteerders zoeken we naar de meest optimale mediaformule. Van impactvolle bereikscampagnes tot creatieve influencers die een specifieke doelgroep bereiken, ons productaanbod sluit bij iedere doelstelling aan.
Ik ben op zoek naar…
De afdeling Marketing Insights Research bestaat uit een team van 12 enthousiaste collega’s. Er wordt hard gewerkt binnen een informele en gezellige werksfeer. De afdeling Marketing Insights Research is onderdeel van de overkoepelende afdeling Marketing Intelligence Operations bij Ad Alliance, het saleshuis van RTL.