Stagekenmerken
- Bij: NPO (Nederlandse Publieke Omroep)
- Vanaf: 04-09-2023
- Duurt: Meer dan 3 maanden
- Voor: 36 uur per week
- Soort stage: Multimedia en Design
- Opleidingsniveau: MBO/HBO/WO
- Vergoeding: € 300,- bruto per maand, bij fulltime stage
- Afstudeeropdracht: Niet mogelijk
Weet jij als geen ander waarmee je de aandacht van kinderen kunt trekken? Ben jij een enthousiaste student die graag in de online belevingswereld van kinderen duikt en een steentje bij wil dragen aan het inhoudelijk doorontwikkelen van een interactieve kinderapp? Dan zijn wij op zoek naar jou!
- Tijdens de stage verdiep jij je in de vernieuwde Zapp-app en de Zapp website.
- Je werkt samen met de redactie en plaatst interactieve elementen op de website en app.
- Je test hoe succesvol deze zijn op basis van statistieken of onderzoek onder de gebruikers. Denk aan quizjes, polls, test-jezelf applicaties, minigames, interactieve video’s, etc.
- Je zorgt ervoor dat er wekelijks enkele nieuwe interacties in verschillende vormen op de Zapp platformen verschijnen.
- Je gaat gebruikmaken van de mogelijkheden in de Zapp-app en de Zapp website.
- Daarnaast ga je op zoek naar bestaande applicaties/modules die interessant kunnen zijn voor Zapp en waar mogelijk test je die meteen in de Zapp doelgroep.
- Zo werk je aan het verbreden van de interactieve mogelijkheden op de Zapp-platformen.
- In de stageperiode verzamel je zoveel mogelijk data en kennis over de mogelijkheden en de werking van interactieve applicaties. Aan het eind van de stage kom je met aanbevelingen hoe Zapp deze interactieve toepassingen zo optimaal mogelijk kan inzetten om de doelgroep meer te betrekken bij het merk Zapp.
- Je krijgt de ruimte om onderzoek te doen als dat een vereiste vanuit jouw opleiding is, de focus ligt wel op het produceren en verbeteren van interacties.
- Je werkt samen met de Product Coördinator van de Zapp website en app en de Online Redactie om zo goed op de hoogte te zijn van alles wat speelt.
Als stagiair Interaction Designer Zapp-app:
- zorg je voor een structurele productie van interacties in de app en op de website;
- denk je actief mee over de strategieën van onze Zapp-app; iedere mening telt bij ons;
- weet jij hoe je de aandacht van kinderen kunt vasthouden binnen een app;
- analyseer je de resultaten van de online interacties;
- bepaal je welke (interactieve) contentvormen kansrijk zijn voor de Zapp-app;
- neem je deel aan teamvergaderingen;
- geef je advies aan je collega’s op basis van jouw analyses.
NPO Zappelin is het geheel aan uitzendingen, websites en apps van de publieke omroepen voor kinderen van 2 tot 6 jaar. NPO Zapp heeft als doelgroep kinderen van 6 tot 12 jaar.
NPO is open voor iedereen. Dat willen we voor en achter de schermen weerspiegelen in onze organisatie. In gender, leeftijd, opleiding, geografische spreiding, culturele achtergrond of handicap. NPO streeft naar een divers personeelsbestand en een inclusieve cultuur. Want wij geloven in een publieke omroep, die de kracht van diversiteit gebruikt om tot nog betere resultaten te komen. Onze vacatures staan daarom open voor iedereen.
Een leuke en leerzame stage in een betrokken en dynamisch team bij een van de grootste kindermerken van Nederland. Kun je niet wachten om bij ons stage te lopen? Reageer dan snel!
Organisatie- en afdelingsomschrijving
NPO is open voor iedereen. Dat willen we voor en achter de schermen weerspiegelen in onze organisatie. In gender, leeftijd, opleiding, geografische spreiding, culturele achtergrond of handicap. NPO streeft naar een divers personeelsbestand en een inclusieve cultuur. Want wij geloven in een publieke omroep, die de kracht van diversiteit gebruikt om tot nog betere resultaten te komen. Onze vacatures staan daarom open voor iedereen.