Stagiair Creative Concepting bij Talpa Creative

Stagiair Creative Concepting bij Talpa Creative

Direct solliciteren
Stagekenmerken
  • Bij: Talpa Creative
  • Vanaf: 01-02-2024
  • Duurt: Meer dan 3 maanden
  • Voor: 40 uur per week
  • Soort stage: Multimedia en Design
  • Opleidingsniveau: HBO
  • Vergoeding: € 350,- bruto per maand bij fulltime stage
  • Afstudeeropdracht: Niet mogelijk

Je komt stage bij ons lopen om super veel te leren en hele gave content te maken. Dat kan beide bij de afdeling ‘Creatie en Operatie’ van Talpa Network. Hoe en wat leggen we hieronder uit.

Wie zijn wij?

Wij zijn de Creatieve hub binnen de afdeling ‘Creatie en Operatie’ en maken deel uit van Talpa Network.
Ons team bedenkt (en produceert!) onder anderen reclamecampagnes, podcasts, online video series, huisstijlen, inhakers, en we denken mee over tv-programma’s. We werken voor zowel onze eigen merken zoals Radio 538, StukTV, LINDA., SBS6 en voor adverteerders zoals bol.com, Tempo-Team, Albert Heijn, Coca-Cola. En vaak proberen we ook die werelden te combineren, door iets tofs te bedenken en niet voelt als reclame. En daar zijn we goed in!

Onze uitingen worden elke dag gezien door een miljoenen publiek.

Aan de Creatives de taak om ideeën te bedenken die opvallen, ideeën waar mensen van opkijken en over gaan praten. Praat heel Nederland straks ook over jouw ideeën?

Als stagiair Creative Concepting:

  • Vertaal je de klantbehoefte en merkstrategie naar bijzondere, relevante en effectieve concepten;
  • Werk je mee op briefings van allemaal verschillende klanten. Eerst samen met een senior vanuit ons, maar als het lekker gaat mag je ook projecten alleen oppakken;
  • Doe je actief mee aan brainstorms;
  • Werk je ideeën uit tot een presenteerbaar ‘deck’;
  • Leer je middelenvrij denken;
  • en ook je concept uitwerken in details (van storyboard tot radio-script, van pr-stunt tot social activatie);
  • Zoek je beelden of maak je zelf beelden om je ideeën te visualiseren;
  • Als je idee wordt ‘verkocht’, dan kijk je mee met producers en leer je meteen veel over de productiefase;
  • Ben je onderdeel van de creative hub van Talpa Network en kan je ook sparren met art directors, copywriters, strategen en andere creatieve types.

Talpa Network bestaat uit de onderdelen Video (o.m. SBS6, Net5, Veronica, SBS9, KIJK, TV538), Audio (o.m. Radio 538, Sky Radio, Radio 10 en JUKE), Social (o.m. StukTV), LINDA. en de eCommerce divisie (o.m. VakantieVeilingen en ActievandeDag) en Events. Met dit netwerk is het Nederlandse multimediabedrijf meer dan relevant voor de consument en de adverteerder.
Originele en bijzondere verhalen vertellen zit in ons dna. Gecreëerd, gecureerd en gedeeld door onze sterke merken en persoonlijkheden. Samen vormen we een uniek lokaal netwerk dat daar is waar en wanneer het jou uitkomt. Of het via een evenement is, op tv, radio, social of een digitaal platform: onze content staat centraal. We willen er dag en nacht zijn, voor jong en oud. Meer dan relevant.
We zijn benieuwd naar jullie verhalen en vooral naar een frisse blik. Bij Talpa Network bieden we de mogelijkheid voor stagiairs om hun persoonlijke leerdoelen te combineren met professionele vaardigheden. Je krijgt bij Talpa Network dé ervaring van A tot Z, je wordt bij ons opgeleid als volwaardig medewerker waardoor je klaar bent voor een vliegende carrière start na je opleiding.

  • Een leerzame stage waarin je helemaal wordt meegenomen;
  • Een stagevergoeding van 350 euro per maand (o.b.v. fulltime);
  • Startdatum is in overleg, bij voorkeur zo snel mogelijk 3 en minimaal 5 maanden beschikbaar;
  • Gezellige donderdagmiddag borrels.
Stagekenmerken
  • Bij: Talpa Creative
  • Vanaf: 01-02-2024
  • Duurt: Meer dan 3 maanden
  • Voor: 40 uur per week
  • Soort stage: Multimedia en Design
  • Opleidingsniveau: HBO
  • Vergoeding: € 350,- bruto per maand bij fulltime stage
  • Afstudeeropdracht: Niet mogelijk