Social Media / Content stagiair bij ZaterdagMatinee

Social Media / Content stagiair bij ZaterdagMatinee

Direct solliciteren
Stagekenmerken
  • Bij: NTR
  • Vanaf: 05-01-2026
  • Duurt: In overleg
  • Voor: 20 uur per week
  • Soort stage: Marketing en Communicatie
  • Opleidingsniveau: HBO
  • Vergoeding: Per 1/1/2026 € 504,91,- bruto bij fulltime stage
  • Afstudeeropdracht: Niet mogelijk

Over de ZaterdagMatinee De NTR ZaterdagMatinee is dé concertserie voor avontuurlijke klassieke muziek in het Concertgebouw in Amsterdam, met live-uitzending op NPO Klassiek. Wereldberoemde orkesten, dirigenten en solisten treden hier op, naast premières van nieuw werk.

Via onze socialmediakanalen brengen we dit unieke programma dichter bij een breed publiek. Functieomschrijving Als Social Media / Content Stagiair(e) help je het team met het ontwikkelen en uitvoeren van de socialmediastrategie. Je legt de focus op creatie van beeld en video voor Instagram en Facebook, en denkt mee over de uitbreiding naar LinkedIn. Je vertaalt de sfeer van de concerten en de verhalen van de musici naar toegankelijke, creatieve posts en formats.

Taken en verantwoordelijkheden:

  • Creëren, verzamelen en bewerken van beeld- en videocontent (reels, stories, korte clips, sfeerimpressies).
  • Schrijven en plaatsen van posts voor Instagram en Facebook.
  • Meedenken over de introductie van content op LinkedIn.
  • Meedenken over social media strategie.
  • Bedenken en uitvoeren van creatieve formats en campagnes.
  • Ondersteunen bij het monitoren van reacties en interactie met volgers.
  • Af en toe aanwezig zijn bij concerten en repetities om content vast te leggen. 
  • Content creëren voor onze nieuwe website.

De NTR maakt speciale programma’s voor alle doelgroepen. Van Het Klokhuis tot Kunststof, van Het Verhaal van Nederland tot Nieuwsuur. De NTR is een publieke omroep met wettelijke taken. Deze taken liggen op het gebied van informatie, educatie, cultuur, jeugd en diversiteit. We willen inspirerende programma’s maken, die een bijdrage leveren aan de ontwikkeling en het kritisch vermogen van mensen. We kiezen daarbij voor een divers aanbod met oog voor specifieke thema’s en doelgroepen, die anders onderbelicht blijven. Dat maakt de NTR ‘speciaal voor iedereen’.

  • Een inspirerende stageplek bij een toonaangevende concertserie.
  • De kans om praktijkervaring op te doen met professionele musici, media en cultuur.
  • Veel ruimte voor eigen ideeën en creatieve initiatieven.
  • Begeleiding door ervaren professionals. 
  • Stagevergoeding conform NTR-regeling.
Stagekenmerken
  • Bij: NTR
  • Vanaf: 05-01-2026
  • Duurt: In overleg
  • Voor: 20 uur per week
  • Soort stage: Marketing en Communicatie
  • Opleidingsniveau: HBO
  • Vergoeding: Per 1/1/2026 € 504,91,- bruto bij fulltime stage
  • Afstudeeropdracht: Niet mogelijk