Marketing/communicatie stagiair bij VPRO Publiek en Marketing

Marketing/communicatie stagiair bij VPRO Publiek en Marketing

Direct solliciteren
Stagekenmerken
  • Bij: VPRO
  • Vanaf: 01-09-2024
  • Duurt: Meer dan 3 maanden
  • Voor: 36 uur per week
  • Soort stage: Marketing en Communicatie
  • Opleidingsniveau: HBO
  • Vergoeding: € 475,- bruto per maand bij fulltime stage
  • Afstudeeropdracht: Niet mogelijk

Meewerken aan (de promotie van) titels zoals De Avondshow met Arjen Lubach, VPRO Dorst, Hoofdzaken, Plakshot, Podcasts, 3voor12 en VPRO Tegenlicht? Lijkt het je leuk om te helpen bij premières en andere events? Kom dan stage lopen bij VPRO Publiek en Marketing!

De afdeling Publiek Marketing bestaat uit onder meer een team van marcomspecialisten, team online, team outreach en crm. Als stagiair van de afdeling heb je contact met de gehele breedte van de organisatie en ben je betrokken bij uiteenlopende projecten. Organisatie omschrijving De VPRO is een crossmediale publieke omroepvereniging. De VPRO wil buiten de gebaande paden duiden wat er in de wereld gebeurt en bijdragen aan de vorming van ideeën en meningen. Door in de programma’s verdieping te geven, door te vragen, ongebruikelijke invalshoeken te kiezen, andere onderwerpen te agenderen en nieuwe inzichten te presenteren.

De VPRO levert een relevante bijdrage aan onderzoeksjournalistiek, buitenlandse verslaggeving, kunst en cultuur, drama en documentaire, wetenschap, geschiedenis en jeugdprogrammering. De omroep is autonoom en eigenzinnig en gaat het experiment niet uit de weg. De VPRO is op zo veel mogelijk platforms te vinden en werkt samen met (inter)nationale partners.

Je houdt je bezig met verschillende taken, zoals:

  • Perssite VPRO bijhouden
  • Pers en organisaties aanschrijven
  • Samenstellen en versturen van persberichten
  • Meedenken met campagnes rondom VPRO-titels
  • Bedenken en fiksen promotiemateriaal
  • Kijkcijferanalyses maken
  • Weekpreview op de schermen in de VPRO-villa verzorgen
  • Ondersteunen bij fotoshoots en events

De VPRO maakt breinvoer. Programma’s en content die je geest prikkelen, zoals De Avondshow met Arjen Lubach, Tegenlicht, Plakshot, Sekszusjes TV, 3voor12, On Stage, 100 Dagen in je Hoofd en Nadia. Buiten de gebaande paden, vaak tegen de stroom in, zoeken onze verslaggevers in binnen- en buitenland, onderzoeksjournalisten, documentairemakers en grappenmakers altijd naar opmerkelijke ontwikkelingen, trends en denkers. Dat levert steeds weer verrassende verhalen op vanuit ongebruikelijke invalshoek. Inspirerend en activerend. Zo willen we mensen in beweging zetten met ideeën en inzichten die een positieve draai aan de wereld geven. De VPRO is uitgesproken inclusief. We streven naar een organisatie die de kracht van de diversiteit van medewerkers optimaal benut om mooie verhalen en nieuwe perspectieven aan te reiken.

Kom je grenzen verkennen bij VPRO Publiek Marketing. De leukste afdeling van het hele mediapark. De verschillende professionals van de afdeling begeleiden je in deze praktische stage, maar het is ook noodzakelijk dat je zelfstandig kunt werken en initiatief toont. En natuurlijk de leukste domibo’s en andere feestjes. Mocht je interesse hebben stuur je sollicitatiebrief en CV dan voor 1 juni 2024 op.

De stage startdatum is augustus/september. De stageperiode is minimaal 5 en maximaal 6 maanden.

Stagekenmerken
  • Bij: VPRO
  • Vanaf: 01-09-2024
  • Duurt: Meer dan 3 maanden
  • Voor: 36 uur per week
  • Soort stage: Marketing en Communicatie
  • Opleidingsniveau: HBO
  • Vergoeding: € 475,- bruto per maand bij fulltime stage
  • Afstudeeropdracht: Niet mogelijk