Stagekenmerken
- Bij: Mediastages
- Vanaf: 01-02-2026
- Duurt: Meer dan 3 maanden
- Voor: 40 uur per week
- Soort stage: Marketing en Communicatie
- Opleidingsniveau: HBO
- Vergoeding: €400,- op basis van fulltime stage
- Afstudeeropdracht: Mogelijk
Ben jij een enthousiaste en zelfstandige student Marketing & Communicatie die op zoek is naar een uitdagende afstudeerstage? Wil jij graag onderzoek doen naar B2B-communicatie en tegelijkertijd praktijkervaring opdoen in de organisatie van een groot evenement binnen de mediasector? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Tijdens deze afstudeerstage richt je je op een onderzoek naar B2B-communicatie:
- Hoe kunnen wij onze communicatie richting mediabedrijven verbeteren?
- Welke middelen en strategieën sluiten het beste aan bij onze doelgroep?
- Hoe verhogen we de zichtbaarheid en betrokkenheid van partners en bedrijven?
Naast je onderzoek werk je in maart en april zo’n 2 dagen per week actief mee aan de organisatie van de Dag van de Mediastages. Denk hierbij aan:
- Contact met deelnemers, sprekers en partners
- Communicatie & promotie rondom het event
- Ondersteuning op locatie tijdens het event
- Algemene organisatie- en coördinatietaken
In de basis is dit dus geen meewerkstage. Maar een plek voor een afstudeeropdracht met een periode van 6 weken waarin je 2 dagen per week wel meewerkt.
It’s all in the name! Wij zijn al jaren hét bureau voor alle stages in de media.
In de jaren 80 ontstaan als stichting van het NOB waar alle stages voor de publieke omroepen ingevuld en verloond werden. Vanaf 2009 zetten we ons als zelfstandig bedrijf met hart en ziel in om jong talent te helpen vanuit ons motto: Talent this way!
Maar wat is dé media? Denk hierbij onder andere aan de publieke en commerciële omroepen, productiehuizen, facilitaire bedrijven, evenementen bureaus, muziekindustrie, marketingbureaus, uitgeverijen, online media bedrijven maar ook bijvoorbeeld aan alle corporate marketing en communicatie afdelingen.
We adviseren, trainen, zoeken, vinden en screenen jong talent én verzorgen daarnaast de administratieve en financiële afwikkeling voor stages in de media.
Ons doel is om jong talent te koppelen aan de juiste mediaorganisaties. Om dat voor elkaar te krijgen helpen we iedereen bij het vinden van een passende stageplaats. Aan de andere kant adviseren we zoveel mogelijk mediabedrijven en –afdelingen over hoe ze jong talent kunnen aantrekken en helpen bij hun ontwikkeling.
- Een stagevergoeding van €400,- per maand
- De kans om een relevant en praktijkgericht onderzoek uit te voeren
- Waardevolle werkervaring en netwerk mogelijkheden binnen de media- en eventsector
- Een stage in een gezellig team bij het leukste bedrijf binnen de mediasector
Je krijgt veel ruimte en wij zijn super nieuwsgierig naar jouw ideeën!