Meet-up: Annoteer AI-data met sociale impact

EVENTS

25 okt
25 oktober 2022
Events

Meet-up: Annoteer AI-data met sociale impact

Informatie

  • 25 oktober
  • Barend en Van Dorpweg 2, Hilversum, Nederland
  • 19:30 - 21:30 uur
  • Gratis
Meer informatie

Deze meeting wordt gehouden in het Engels

RTL & Media Distillery over hun werkmethodes met het maken van annotatietaken door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, om AI te helpen trainen

Media Perspectives, RTL, NPO en Beeld & Geluid zijn in maart 2020 een pilot gestart om de ontwikkeling van AI in de mediasector te stimuleren. Sindsdien hebben tientallen werkzoekenden video, tekst en afbeeldingen geannoteerd om de content bruikbaar te maken voor het trainen van AI-modellen.

In deze meetup worden de ervaringen van verschillende (media)bedrijven met het laten annoteren van hun content en data door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, gedeeld. Daan Odijk (Data Science Manager bij RTL met een PhD in AI) en Bram Zijlstra (Data Scientist bij Media Distillery) delen stap voor stap wat het betekent om een taak voor te bereiden, welke annotatietools zijn gebruikt, welke ervaringen ze hadden met de verschillende tooling, welke AI-oplossingen de data aandrijven en welke waarde het de organisaties heeft opgeleverd.

Verder zal de werkbegeleider haar ervaringen delen in wat dit werk betekent voor de mensen die de data annoteren en hoe dit hen helpt in hun weg naar herintreding op de arbeidsmarkt.

Doe mee en leer over het annoteren van AI data met een sociale impact!

Foto credits: Campaign Creators on Unsplash

Informatie

  • 25 oktober
  • Barend en Van Dorpweg 2, Hilversum, Nederland
  • 19:30 - 21:30 uur
  • Gratis
Meer informatie

Andere events die wellicht ook interessant zijn

Meer nieuws