Stagekenmerken
- Bij: VPRO
- Vanaf: 01-09-2025
- Duurt: Meer dan 3 maanden
- Voor: 40 uur per week
- Soort stage: (Online) Redactie en Research
- Opleidingsniveau: HBO
- Vergoeding: € 490,20 bruto per maand bij fulltime stage
- Afstudeeropdracht: Mogelijk
Ben jij een groot liefhebber van documentaires en op zoek naar een stage?
NPO Doc zoekt per 1 september 2025 voor een periode van 6 maanden een proactieve redactie stagiair met schrijf- en social media-ervaring en natuurlijk een bovengemiddelde liefde voor documentaires.
NPO Doc is het grootste documentaire platform van de NPO. Bij alle documentaires die bij de NPO uitgezonden worden biedt npodoc.nl verrijkende content, context en verdieping in de vorm van o.a. geschreven interviews, DocTalks, kijktips en een wekelijkse nieuwsbrief. Beherende omroep van NPO Doc is de VPRO, documentaires zijn van VPRO, AVROTROS, BNNVARA, EO, HUMAN, KRO-NCRV, Omroep ZWART, WNL, PowNed en NTR.
Wat ga je doen? Je werkzaamheden zijn gevarieerd en bestaan uit verschillende redactionele en ondersteunende taken. Onder begeleiding van en in samenwerking met de rest van de redactie houd je je bezig met:
- Het interviewen van ervaren regisseurs, jonge documentairemakers en andere specialisten
- Het ontwikkelen van verdiepende artikelen (tekst/beeld) bij documentaires
- Het aanmaken van pagina’s voor nieuwe docu’s en vullen met tekst, beeld en verwijzingen
- Het maken van social media inhoud bij documentaires
- Het uploaden en plaatsen van social media inhoud
- Zelfstandig ideëen pitchen en met collega’s meedenken tijdens de redactievergadering
- Het helpen selecteren van nieuwe Makers van Morgen uit alle inzendingen
- Het meewerken aan NPO Doc-bijdragen tijdens grote filmfestivals zoals NFF, IDFA en Movies that Matter
De VPRO maakt prikkelende verhalen die verrassen en je scherp houden, of je gewoon even laten lachen. Met programma’s als Taarten van Babel, VPRO Zomergasten, 3voor12, Bureau Buitenland, 2Docs, 3Labs en meer, laten we zien wat er in de wereld speelt. Als creatieve, crossmediale publieke omroep geven we verdieping, tonen we unieke perspectieven en zetten we nieuwe onderwerpen op de kaart. We maken content voor mensen die de wereld positief willen beïnvloeden en benutten de diversiteit van ons team om nieuwe verhalen en inzichten te delen.
Wat bieden wij? De VPRO is een creatieve publieke mediaorganisatie die met inhoudelijk verdiepende programma’s en intelligent vermaak grenzen verkent. Door buiten de gebaande paden te treden en te duiden wat er in de wereld gebeurt, willen we bijdragen aan nieuwe inzichten en ideeënvorming.
Onze verslaggevers in binnen- en buitenland, onderzoeksjournalisten en documentairemakers agenderen onderwerpen vanuit ongebruikelijke invalshoeken. We staan open voor het experiment en creatieve, onorthodoxe ideeën.
De VPRO wil een diverse en inclusieve organisatie zijn. Een organisatie die ruimte biedt aan iedereen en die de kracht van de diversiteit van medewerkers gebruikt om betere resultaten te halen.